-
Lőrincz P. Gabriella, Viola Szandra, Kopriva Nikolett, Kertész Dávid, Izer Janka, Kovács Újszászy Péter, Szabó Fanni, Juhász Kristóf, Polgár Kristóf, Károly Dorina
A hídon túl is magyarok laknak
Szemelvények az Irodalmi Jelen Trianon-számából
Ha elfogynak majd a földi határok, Csak a kegyelem, csupán az marad. -
Szabó Fanni
Kötetajánló: Paraszomnia
Szabó Fanni költészete elvont és furcsa, nehéz és zavartkeltő. Megosztó, mint az igazi ínyencségek. Ám akit magával ragad, annak rendhagyó élményei lesznek, egy egzotikus filozófiai és érzelmi világutazás. Tudatos fürdőzés a kollektív tudattalanban. Meghökkentő, hogy milyen témákat talál magának a költő, és miként kivitelezi azokat. Bámulatos szinte felelőtlen, merész alternativitása, ahogy pengeélen táncol, ahogy mindig úgy csűri-csavarja a gondolatokat és a nyelvet, ahogy mi nem tennénk.
Umami. Az ötödik íz. -
Szabó Fanni
Bőrbe szegelt gólyaláb
A hegy lábáról omló kavicsok
fejen találják azt, akin az isten át akar lépni. -
Kopriva Nikolett, Szabó Fanni, Vesztergom Andrea
Négyüregű a szív mindenki testében
Várhegy mögé zuhan a gömb,
valahol ott lakom, homályosan látok,
fekete ruháim elfüstölnek,
mire hazaérek. -
Szabó Fanni
A milicista halála című fényképfelvétel és a versírás kapcsolata
Pilinszky János A „teremtő képzelet” sorsa korunkban c. esszéjének kontextusában
Robert Capa 1936-ban publikált fényképe, A milicista halála körül sok kérdés felvetődik. Dokumentumkép vagy beállított, mesterséges megszerkesztése a spanyol polgárháború, ezáltal a háború szubjektív borzalmainak. Egyéni levetítése mindannak, ami a hétköznapi ember döntéskörén kívül esve, nem általa alakított, világi események nagy halmazának részhalmazába esik, az ő életének értéke, értékének csökkenése, majd elveszítése.
