Ugrás a tartalomra

Színházi előadásban alázták meg a Délmagyarország kritikusát

„Huszonnégy év óta dolgozom újságíróként, a véleményemért kaptam már színigazgatótól pofont a nyílt utcán, többször megfenyegettek, voltak éjszakai telefonok, de csak most jutottam el a megtiszteltetésig, hogy a kiemelt, nemzeti kategóriájú szegedi teátrum színpadán a főrendező produkciójában egy magánbosszú részeként halljam a nevem. Hol? Ló! Si! – poénkodnak, majd kifinomult ízlést emlegetve felhívják a figyelmet a kis közjátékra, megismétlik, és köpnek.” – olvashatjuk Hollósi Zsolt cikkében, amely a Szegedi Nemzeti Színházban bemutatott Svejk előadásáról is beszámol.

A cikkből kiderül, hogy a Bodolay Géza által színpadra állított Svejk bemutatóján fontos kellékké vált a Délmagyarország című napilap. Azzal csapkodták a legyeket, majd az árokba dobták, levizelték, leköpték, és egy adag takony is került rá. A „Hol? Ló. Si!” szójátékkal megidézett, a Délmagyarországnak dolgozó kritikus jelen volt az előadáson, így közvetlenül szembesülhetett azzal, hogy részévé vált a klasszikus regényből készült kortárs produkciónak. Hollósi Zsolt a megalázó gesztust annak tulajdonítja, hogy korábban is erős kritikával illette Bodolay egyes rendezéseit. Az újságíró nem hagyta annyiban a dolgot, kemény szavakkal zárja cikkét: „szerintem Bodolay Géza ámokfutása mostanra mélypontra juttatta a szegedi drámai tagozatot. Amióta átvette a vezetést, távozott a társulattól Melkvi Bea, Erdélyi Tímea, Danis Lídia – szerintem mindhárom jobb, izgalmasabb színésznő, mint Bodolay felesége, aki azóta a legtöbb női főszerepet játssza. És akkor még nem beszéltünk az oknyomozó-tényfeltáró újságírás tárgykörébe tartozó egyéb etikai problémákról.”

Irodalmi Jelen

Irodalmi Jelen

Az Irodalmi Jelen független online művészeti portál és folyóirat. Alapítva 2001-ben.

.