Ugrás a tartalomra

Megkezdődött a Pécs2010 EKF-program országos kampánya

Irány Pécs! címmel országszerte mintegy 70 helyszínen megkezdődött a Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa (EKF) program országos kampánya – mondta el az akció budapesti megnyitóján az MTI-nek Rubovszky Rita.

"Széles pályás támadásba kezdtünk: egyszerre van standunk Budapesten, Pécsett és az ország további 19 nagyvárosában" – hangsúlyozta az EKF-projektet Pécs önkormányzatával és a Pécs2010 Menedzsmentközponttal együtt szervező Hungarofest Nonprofit Kht. ügyvezető igazgatója.
Rubovszky kiemelte, a héten induló, bevásárlóközpontokban, aluljárókban, egyetemeken és színházakban zajló kampányban tulajdonképpen egy politikai marketingeszközt emeltek át a kultúra és a társadalmi felelősségvállalás területére. "Ilyen típusú, aláírásgyűjtéses kampányt Magyarországon eddig csak pártok folytattak a választások előtt, míg azonban az emberek a politika esetében távolságtartóak, ezt a kezdeményezést teljesen másképpen fogadják: mi is meglepődtünk, milyen sokan adták meg az email-címüket" – vallotta be a Hungarofest vezetője.
Mint hozzátette: a kampány első négy napjában már több mint tízezren iratkoztak fel az EKF-program hírlevelére, és ha a tendencia folytatódik, január végéig 200-300 ezer embert tudnak így megszólítani. Rubovszky Rita tájékoztatása szerint a köztéri akciókat médiakampány is kiegészíti, majd januártól a nagyobb programcsoportok köré csoportosítják a megjelenéseket. A következő csúcspont a márciusi nagy egyetemi konferenciához kapcsolódik, a május–júniusi nagy "fellángolás" a könnyű- és komolyzenére, a civil programokra és a szabadtéri rendezvényekre épül, majd az ősz a képzőművészeté lesz, egy nagy Bauhaus- és egy Matisse-kiállítással – szólt a következő esztendő terveiről az ügyvezető.
Az EKF-programot Szujó Zoltán műsorvezetővel és Kandech Evelyne előadóművésszel együtt népszerűsítő Stohl András színművész elmondta, mindhárman azért vállalták el a közreműködést, mert úgy gondolják: Pécs igazából elviheti az ország hírét Európába. A hírességeken kívül országszerte több mint 100 munkatárs feladata minél több embert bevonni a programba. (MTI)